dinsdag 25 juni 2013

Meisje van toen

Het moest er toch eens van komen: mijn eerste Nederlandse songtekst! 
Geïnspireerd door Zij van Miss Montreal en de afleveringen van de beste singer songwriter vond ik het tijd worden om mijn ideeën ook eens uit te schrijven.
Hieronder de tekst van mijn nummer:

Het meisje van toen

Ze kijkt naar de bomen,
het is zo'n mooi gezicht.
Maar als het hard gaat waaien,
zijn ze nooit in evenwicht.

Zo staat ze hier nu voor me,
gezicht recht in de wind.
Zo constant in beweging,
geen glimlach die het vindt.

En er blijft niets anders over dan te zeggen:
duurde de dag maar niet zo lang.

Een zee van duizend woorden,
een kind dat niet zwemmen kan.
de jongen die ging dansen,
zagen ze nooit meer echt als man.

Ze is één van duizend zaadjes,
verspreid over het land.
Geplant maar verlaten,
als een zee zonder strand.

Dus er blijft niets anders over dan te zeggen:
duurde de dag maar niet zo lang.

Maar in haar kan ik me vinden,
dat meisje van toen.
Zoekend en verlaten,
door haar eigen fatsoen.

En voor haar niets anders dan te zeggen:
duurde de dag maar niet zo lang.

Ik kijk naar de bomen,
het is zo'n mooi gezicht.
Laat de wind maar waaien,
ik vind in ons mijn evenwicht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten